اگر میخواهید بازی حرفه ای و موفقیت آمیزی را ارائه دهید باید علاوه بر حمله و گل زدن در بازی و کسب امتیاز، از گل خوردن نیز جلوگیری کنید تا برنده بازی شوید. برای جلوگیری از گل خوردن لازم است که دفاع کردن در فوتبال دستی را به خوبی آموزش ببینید. یکی از مهمترین و اساسی ترین نکات آموزش فوتبال دستی، دفاع کردن در آن است.

آموزش دفاع در فوتبال دستی
آموزش دفاع در فوتبال دستی

به این نکته توجه کنید که دفاع کردن فقط برای زمانی نسیت خریف مقابل توپ را در دست دارد، بلکه هنگامی که شما توپ را کنترل می کنید هم می‌بایست از توپ و دروازه به خوبی دفاع کنید تا توپ به دست بازیکن مقابل نیفتد.

با ما همراه باشید تا بتوانید به یک بازیکن دفاعی حرفه ای در این بازی تبدیل شوید.

آموزش دفاع در فوتبال دستی

اگر مسابقات جهانی را دیده باشید متوجه این خواهید شد که دفاع در فوتبال دستی سبک های بی شمار و متعددی دارد که بازیکنان حرفه ای و مختلف از آن ها در بازی استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید در دفاع بازی فوتبال دستی حرفه ای شوید می‌بایست این سبک ها را به خوبی یاد بگیرید. اگر بتوانید تسلط کافی بر روی سبک های دفاع داشته باشید، می‌توانید بازیکن مقابل را گیج کنید و حرکت بعدی آن را به خوبی حدس بزنید تا زمان بندی مناسب برای دفاع داشته باشد.

سبک دفاعی (Tilted Men)

 تکنیک Tilted Men ابتدایی‌ترین و ساده‌ ترین سبک دفاع در فوتبال دستی است. این تکنیک در مقابل هر بازیکنی (حرفه ای و یا مبتدی) جواب می‌دهد و یادگیری آن بسیار راحت است.

در این تکنیک دفاعی، باید با کج کردن میله های دفاعی، آدمک ها را به طرف همدیگر متمایل کنید.

توجه کنید که آدمک های دفاعی را زیاد کج نکنید چون ممکن است توپ از زیر پاهای آن ها رد شود.

با استفاده از این تکنیک می‌توانید شوت های Bank Shot و Spray Shot را که زاویه دار هستند قطع کنید. شما باید بازیکنان را به پایین و بالا حرکت دهیدید و تا جایی که می توانید دروازه را پوشش دهید.

دیگر نکات دفاعی در فوتبال دستی

تقویت میله‌های دفاعی به‌عنوان یک واحد دفاعی

دقت کنید مه آدمک های دفاعی با هم تداخلی نداشته باشند نثلا پشت هم نباشند.

از همان اول تمامی راه های توپ را ببندید.  اگر می‌خواهید فضای کافی بین آدمک ها وجود نداشته باشد تا توپ از میان آن ها رد نشود، آدمک های دفاعی خود را در یک ترکیب از هم دور کنید.

در صورتی که بتوانید این تکنیک را به خوبی اجرا کنید، فاصله ی کم بین بازیکن ها به شما کمک شایانی می‌کند.

همیشه دفاع کنید

در بازی فوتبال دستی، همیشه موظف هستید که در حالت دفاعی باشید. سعی کنید چشمتان همیشه به توپ باشد تا بتوانید از آن به خوبی دفاع کنید. اکثر بازیکن هایی که تازه شروع به یادگیری دفاع کرده‌اند و مبتدی هستند، بر روی توپ تمرکز ندارند و نمی دانند که اگر توپ را به خوبی دنبال کنند، می توانند خیلی از شوت هایی که به سمت دروازه‌شان زده می‌شود را به راحتی خنثی کنند.

به عنوان مثال اگر هم تیمی شما در بازی های تیمی توپ را در دست دارد، شما می‌بایست آدمک های دفاعی را کنترل کرده و با کمک آن ها شکاف های خط دفاعی را به خوبی بپوشانید.

استفاده همزمان از 2 ردیف

در نگاه اول، این تکنیک ممکن است سخت به نظر برسد، چون برای استفاده از 2 میله به عنوان خطا دفاع، باید بر روی دو میله تمرکز کافی داشته باشید و دستتان بین آن ها دائم حرکت کند.

برای دفاع بهتر، می‌توانید برای حرکت دادن همزمان این 2 میله، از یک دست استفاده کنید. اگر میخواهید این تکنیک را انجام دهید، سعی کنی انگشت شستتان را تقویت کنید و از این انگشت برای به حرکت درآوردن میله استفاده کنید.

مراقب کمانه کردن توپ باشید

در بازی فوتبال دستی با اینکه میله های دو آدمکی جلوی دروازه قرار ندارند، ولی شوت های متعددی به این میله ها برخورد می‌کنند. شما باید با این میله توپ را حفظ کنید زیرا نمی‌توان از این میله ها برای دفاع از شوت استفاده کرد. در صورتی که طرف مقابل از این روش استفاده کرد، بازیکنان خود را به سمت عقب ببرید و بگذارید تا توپ به دیوار بخورد و بعد از آن به کمک میله دفاعی دو میله ای، اختیار توپ را در دست بگیرید.

استفاده از تاکتیک ها و حرکات متفاوت

اگر حریف شما در بازی فوتبال دستی حرفه ای است، بهتر است که از انواع تاکتیک های دفاع در بازی خود استفاده کنید، چون امکان دارد که حریف تان روش های دیگری به کار ببرد و به آسانی بتواند به شما گل بزند.

همچنین با استفاده از تاکتیک و روش های متعدد در بازی می ‌توانید حواس بازیکن مقابل را پرت کرده و حرکت بعدی شما را نتواند به راحتی حدس بزند.

شوت زدن از سمت دفاعی دروازه ‌بان

اگر می خواهید بازی دفاعی انجام دهید پس باید هدفتان، جلوگیری از گل زدن حریف باشد. اگر بتوانید به خوبی ار تاکتیک های دفاع استفاده کنید، لازم نیست که از سمت دروازه بان شوت بزنید.

اگر از این ضربه استفاده کنید، احتمال بلوکه شدن تان زیاد است، چون وقتی این آدمک ها مقابل دروازه هستند وظیفه شان دفاع از دروازه است نه شلیک کردن و شوت زدن.

به کمک تاکتیک و روش هایی که در این مقاله بیان کردیم، می توانید به راحتی بازی دفاعی در فوتبال دستی را یاد بگیرید و از گل زدن حریف جلوگیری کنید تا برنده ی بازی شوید. هدف از این مقاله آموزش دفاع کردن به بهترین شکل ممکن بود تا بتوانید بازی جذاب  حرفه ای ارائه دهید بود.

سبک دفاعی (Tilted Men) چیست؟

در این تکنیک دفاعی، باید با کج کردن میله های دفاعی، آدمک ها را به طرف همدیگر متمایل کنید. که در متن مقاله آن را آموزش دادیم.

چطور در فوتبال دستی دفاع کنیم؟

با بکارگیری تکنیک ها و روش هایی که آموزش دادیم میتوانید دفاع بهتری داشته باشید و کمتر گل بخورید.

سبک دفاعی (Tilted Men)

جمع بندی آموزش دفاع فوتبالدستی

در این مقاله از فرازاسپرت به بررسی و آموزش دفاع در فوتبال دستی پرداختیم و تکنیک ها و روشهای آن را بررسی کردیم.

انواع مختلف فوتبال دستی

بر اساس امکانات و ویژگی های مختلف میتوان میزهای فوتبالدستی را به دسته های مختلف تقسیم بندی کرد که مهم ترین آنها عبارتند از:

برای خرید عمده فوتبال دستی های فرازاسپرت، با شماره درج شده تماس بگیرید و ثبت سفارش کنید.