برای راهنمای خرید میز پینگ پنگ، باید انواع میز های تنیس روی میز را بشناسید و به نسبت نیازی که دارید آنها را تهیه بفرمایید. میز پینگ پنگ دارای شکلی مستطیل مانند است و طول آن حدودا به 274 سانتی متر میرسد. عرض این میز حدود 152.5 سانتی متر و ارتفاع آن از سطح زمین 76 سانتی متر میباشد.

میز پینگ پنگ
راهنمای خرید میز پینگ پنگ

مشخصات میز پینگ پنگ

دور میز پینگ پنگ خط کشی سفیدی وجود دارد که حدود 2 سانت با لبه های میز فاصله دارد. یک خط سفید به عرض سه میلی متر میز پینگ پنگ را به دو قسمت مساوی تقسیم میکند و یک تور که ارتفاع آن 15.25 سانتی متر است در این قسمت قرار میگیرد.

اما نکته دیگری که حائز اهمیت میباشد و تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت محصول میگذارد میزان ضخامت میز پینگ پنگ است که البته در مدل های مختلف میتواند متفاوت باشد. به طور معمول این میز ها را در اندازه های 12 میلی متر، 16 میلی متر، 19 میلی متر، 22 میلی متر و 25 میلی متر میسازند که قیمت میز ها بر اساس این مسئله متفاوت میباشد.

میز های دارای قطر بیشتر برای سالن های ورزشی و باشگاه ها مناسبتر میباشند و همچنین برای افرادی که بصورت حرفه ای و برای مسابقات تمرین میکنند مناسب هستند اما برای کاربرد های خانگی مدل هایی با ضخامت کمتر جوابگو هستند و نیازی به صرف هزینه بیشتر نمیباشد.

قانون پینگ پنگ
قانون پینگ پنگ

میز پینگ پنگ ها در جنس و رنگ متفاوت هستند.در یک میز پینگ پنگ استاندارد لایه رویی از ام دی اف یا فیبر و یا نئوپان ساخته میشود. جنس میز ها در مسابقات جهانی و بین المللی هم از چوب و فرآورده های چوبی میباشد.

بهترین و استانداردترین رنگ ها برای میز پینگ پنگ، آبی و سبز مات میباشند که برای چشم مناسب هستند و باعث خستگی و ضعیف شدن چشم نمیشوند.

فروشگاه فراز اسپرت تولید کننده و عرضه کننده انواع میز های پینگ پنگ در مدل های مختلف با کیفیت بالا و قیمت مناسب در خدمت شما عزیزان می باشد، کافی است جهت خرید میز های تنیس به سایت ما مراجعه کرده و در قسمت فروشگاه از محصولات ما دیدن فرمایید.

قوانین و نحوه بازی پینگ پنگ

مقررات بازی پینگ پنگ
مقررات بازی پینگ پنگ
  • به مدت زمانی که بازی جریان دارد و توپ در گردش است رالی میگویند.
  • توپ از آخرین لحظه‌ای که به صورت ثابت در کف دست آزاد بازیکن قرار دارد، پیش از پرتاب برای زدن سرویس، رالی یک نت یا یک امتیاز محسوب می‌شود.
  • نت چیست؟ به یک رالی که نتیجه آن در شمارش بازی منظور نشود یک نت گویند.
  • امتیاز چیست؟ به یک رالی که نتیجه آن در شمارش بازی منظور شود یک امتیاز گویند.
  • به دستی که راکت بازی را میگیرد دست بازی میگویند و به دستی که راکت بازی را نمیگیرد دست آزاد میگویند.
  • بازیکنی که اولین ضربه را در یک «رالی» به توپ وارد می‌کند زننده سرویس است .
  • بازیکنی که دومین ضربه را در یک «رالی» به توپ وارد می‌کند گیرنده سرویس است .
  • داور شخصی است که برای کنترل مسابقه منصوب می‌شود.
  • کمک داور شخصی است که در زمان تصمیم‌گیری‌های ویژه به داور کمک می‌کند.
  • هر آنچه بازیکن پوشیده یا همراه خود داشته باشد به غیر از توپ شامل همه لوازم و اشیایی است که در هنگام آغاز رالی مورد استفاده وی بوده‌است.
  • در ضربه اول چنانچه توپ پس از برخورد با زمین وارد زمین حریف نشود و به تور برخورد کند یک نت محسوب میشود. در این حالت فرد شروع کننده دوباره ضربه میزند و هیچ امتیازی برای کسی به حساب نمی آید.
  • همانطور که گفته شد یک تور زمین بازی را به دو قسمت تقسیم کرده است. پس از ضربه سرویس که می‌بایست در نیمه زمین فرد آغازگر بر زمین بخورد، در ضربه‌های بعدی توپ باید فقط در نیمه زمین طرف مقابل به زمین بخورد. زمانی که توپ در زمین حریف فرود نیاید یک امتیاز برای حریف محسوب می‌شود و اگر توپ در زمین حریف فرود آید و حریف نتواند توپ را به زمین طرف مقابل بزند یک امتیاز به فردی که ضربه را زده افزوده می‌شود.
انواع میزهای پینگ پنگ
انواع میزهای پینگ پنگ
  • یک بازیکن زمانی به توپ ضربه وارد کرده‌است که با راکتی که در دست دارد یا با قسمت زیر مچ دست به توپ ضربه بزند.
  • یک بازیکن زمانی در مقابل توپ انسداد ایجاد می‌کند که لباس وی یا آنچه همراه خود دارد در هنگام بازی با توپی که هنوز از خط انتهایی خود عبور نکرده یا از زمان آخرین ضربه از سوی حریف با زمین بازی برخورد نداشته تماس حاصل کند.
  • زمانی که توپ از هر منطقه‌ای به جز از قسمت بین تور و پایه آن یا از قسمت بین تور و سطح بازی عبور کند، در واقع آن توپ از روی مجموعه تور یا دور تا دور آن «عبور کرده» تلقی خواهد شد.
  • خط پایانی خطی است که به صورت فرضی در هر دو جهت امتداد داشته باشد.

بازیکنان سرشناس پینگ پنگ در جهان

بهترین بازیکنان پینگ پنگ در جهان
بهترین بازیکنان پینگ پنگ در جهان

جمع بندی

شما میتوانید برای خرید میز تنیس و یا فوتبال دستی به قسمت فروشگاه سایت فراز اسپرت مراجعه کرده و از محصولات دیدن فرمایید.