فوتبال دستی یک سری اصول و تکنیک برای گل زدن و حمله دارد که نیازمند تمرین است تا بازیکن به مهارت لازم برسد تا بتواند از آنها در حساس‌ترین موقعیت ها استفاده کند، جهت آموزش روش‌های گل‌زنی در فوتبال دستی به مطالعه ادامه مطلب بپردازید.

برای اینکه بتوان خوب و مؤثر حمله کرد، باید مچ دست را تیز و محکم چرخاند و باید بتوان میله هایی که در دست داریم را کنترل کنیم. این کار باعث میشود توپی که در زمین قرار دارد مسیر کوتاه تر و سریع تری را طی کند و سریع تر به هدف‌مان یعنی دروازه حریف برسد؛ همچنین می‌توان میله را فقط به سمت پایین چرخاند. برای این کار باید کف دست، روی دسته و به سمت پایین باشد.

مسلماً با بالا رفتن سرعت بازی، بازی هجومی‌تر خواهد شد؛ پس برای داشتن سرعت بیشتر، باید میله ها را سریع تر بچرخانیم ولی باید دقت کافی را داشته باشیم تا درست به سمت هدف پرتاب کنیم. در این صورت هم گل خواهید زد هم  بازی زود به پایان خواهد رسید و نتیجه مشخص خواهد شد.

اگر به تیم مقابل یعنی رقیب خود، فضا بدهید و اجازه دهید کمی بازی دست او باشد، میتوانید راحت‌تر حرکات او را بررسی کنید و شناخت کافی نسبت به او پیدا میکنید و میتوانید حرکات بعدی او را پیش‌بینی کنید؛ ولی اگر در ابتدای بازی عجله کنید و فقط قصد حمله به دروازه‌ی حریف داشته باشید، حریف دست شما را خوانده و راه‌های حمله‌ی شما را می‌بندد. برای اینکه حرکات شما پیش‌بینی نشود، میتوانید قبل از حمله، چند ثانیه مکث کنید، به مدت کوتاه، و بعد از آن به صورت ناگهانی ضربه را به سمت مقصود وارد کنید؛ این کار باعث می‌شود حربف فرصت فکر کردن نداشته باشد.

گل‌زنی در فوتبال دستی
گل‌زنی در فوتبال دستی

راه دوم از روش‌های گل‌زنی در فوتبال دستی

راه دیگر این است که قبل از شروع بازی، راه های مختلف حمله کردن را در ذهن خود تجسم کنید و برای آن‌ها برنامه ریزی کنید تا یک قدم جلوتر باشید. با این کار شما الگوها و تکنیک‌های گوناگونی دارید و اگر حرف متوجه یکی از آنها شود، شما همچنان یک قدم جلو هستید، در غیر اینصورت رقیب شما به راحتی توپ را از شما می‌گیرد.

شما می‌توانید از تکنیک‌های روانی نیز استفاده کنید. یعنی کاری کنید ذهن حریف شما نتواند تمرکز کند و این کار حریف را به هم میریزد؛ در این صورت نمی‌تواند درست تصمیم‌گیری کند. پس باید حرکاتتان غیر قابل پیش‌بینی باشد و برای رقیبتان متوجه شدن آن سخت باشد و نتواند حرکت بعدی را حدس بزند. پس باید تمرین کافی را داشته باشید.

استفاده از دو ضربه برای گل زدن به نحو صحیح و درست خیلی مهم است؛ ضربه های push shotو pull shot

  یکی از تکنیک های خوب و مفید و مؤثر در پرتاب توپ به سمت دروازه این است که توپ را روی لبه‌ی خارجی یا درونی پای آدمک بگذاریم ؛ بعد از آن باید درست هدف‌گیری کنیم تا بتوانیم پرتاب درستی داشته باشیم . همچنین باید بتوانیم راه هایی که حریف پیش روی ما می‌گذارد را درست بررسی کنیم تا بتوانیم راه باز شدن به دروازه را تشخیص دهیم و به راحتی نفوذ کنیم و گل بزنیم.

جمع بندی

برای خرید فوتبال دستی و یا میز پینگ پنگ به صفحه فروشگاه سایت فراز اسپرت سربزنید.