اگر تکنیک های حمله و گل زنی در فوتبال دستی را بدانید میتوانید بهتر و سریع تر پیشرفت کنید و رقبای خود را به چالش بکشید. البته هر مهارتی با تکرار و تمرین عملی به دست می آید و این نکته را نباید فراموش کرد. در ادامه به بررسی تکنیک های حلمه و گل زنی در فوتبال دستی می پردازیم.

تکنیک های حمله در فوتبال دستی
تکنیک های حمله در فوتبال دستی

تکنیک های حمله در فوتبال دستی

در بازی فوتبال دستی اگر با تکنیک ها آشنا باشید میتوانید بازی بهتر و موثر تری را به نمایش بگذارید. بازیکنان حرفه ای این تکنیک ها را میدانند و به درستی آن ها را در موقعیت مناسب به کار میگیرند. در این مقاله تعدادی از تکنیک ها و روش های کاربردی برای حمله و دفاع در فوتبال دستی ارائه میشود.

اگر میخواهید حمله خوبی داشته باشید و توپ را سریع تر به پای سایر بازیکنان خود پاس دهید ، مچ دست را سریع بچرخانید و در همین هنگام میله ها را کنترل کنید. اگر مایل باشید میتوانید کف دست خود را فقط روی دسته فوتبال دستی قرار داده و به سمت پایین بچرخانید.

در یک بازی هجومی سرعت بازی بالاست و میله ها با سرعت بیشتری حرکت میکنند اما حرکت توپ باید هدفمند باشد تا بتوانید به هدف بازی که گل زدن است دست یابید.

فضاسازی در فوتبال دستی چیست؟

اگر شما دقت و توجه کافی به فضاها و موقعیت هایی که در بازی پیش می آید داشته باشید میتوانید بازی بهتری نسبت به حریف خود به نمایش بگذارید، موقعیت های مناسب و فضاهای خالی و آماده برای گل زدن را بیابید و از آن ها به درستی استفاده نمایید.

اگر در هنگام بازی بیش از حد صبر کنید، حریف شما حرکات شما را پیش بینی میکند و جلوی حمله های شما را میگیرد در نتیجه سعی کنید حرکات خود را سریع و بدون وقفه انجام دهید. قبل از شروع حمله چند لحظه ی کوتاه مکث کنید فضاهای خالی را پیدا کنید و حمله را شروع کنید.

سعی کنید تکنیک ها و الگوهای مختلفی برای گل زدن بلد باشید زیرا اگر فقط یک روش را بدانید رقیب شما خیلی زود استراتژی شما را پیش بینی کرده و مانع گل زنی شما میشود.

سعی کنید در حین بازی تکنیک های مختلف خود را به کار ببرید تا حریف شما نتواند حرکت بعدی شما را پیش بینی کند.

استفاده از ضربه های push shot و pull shot را برای گلزنی به طور صحیح انجام دهید. قرار دادن توپ بر روی لبه بیرونی و یا داخلی پای آدمک و پرتاب صحیح به سمت دروازه و تشخیص راه باز شده یکی از تکنیک های فوتبال دستی خوب در رساندن توپ در دروازه حریف است.

فضاسازی در فوتبال دستی
فضاسازی در فوتبال دستی

تکنیک های دفاع در فوتبال دستی

علاوه بر تکنیک های حمله که اهمیت بالایی در یک بازی حرفه ای فوتبال دستی دارند، تکنیک های دفاع نیز از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا شما علاوه بر اینکه باید به حریف خود گل بزنید باید مراقب باشید که از حریف خود گل نخورید و کار را برای خود دشوارتر نسازید.

تکنیک های دفاع در فوتبال دستی
تکنیک های دفاع در فوتبال دستی
  • اگر توپ زیر پای بازیکنان حریف است سعی کنید که حرکات و حمله او را متوقف کنید برای این کار، زاویه آدمک های خود را در حالت 35-40 درجه نگه دارید تا راحت تر توپ را از حریف بگیرید.
  • دفاع در برابر میله ۳ آدمکی راحت تر است زیرا فاصله تا دروازه کمتر بوده و برای رسیدن به هدف کارایی بیشتری دارد. پس گذر توپ از ۵ به ۳ یک تکنیک محسوب می شود.
  • سرعت عمل داشته باشید و سریع حرکت کنید تا حریف را گیج کنید و او نتواند حرکات شما را پیش بینی کند و همچنین بتوانید به موقع نسبت به حرکات رقیب پاسخ داده و دفاع کنید.
  • برای اینکه خوب دفاع کنید آدمک های خود را به گونه ای بچینید که کمترین فضای خالی برای حریف باقی بماند.
  • تلاش کنید حرکت بعدی رقیب خود را پیش بینی کنید ، با حرکت به موقع راه او را مسدود ساخته و از تمام فرصت ها برای گل زنی خود بهره ببرید.
  • اگر شما بتوانید در حرکات فوتبال دستی، توپ را بین دو میله خود حفظ کنید یک منطقه دفاعی مناسب و ایده آل ساخته اید. درنتیجه با ساختن منطقه دفاعی خود، بازی مهیج و حرفه ای تری را به نمایش بگذارید.
  • میله های 5 تایی که در میانه زمین فوتبال دستی هستند نقش دفاعی را بهتر ایفا می کنند. با این میله ها خط دفاعی خود را کنترل کرده و از سایر میله ها برای حمله استفاده نمایید.
  • با دروازه بان بازی دریبل انجام دهید. اگر حریف دائما شوت های شما را مسدود می کند یا از انتهای دفاعی عبور می کند، با دریبل توپ به عقب و جلو بین دفاع و دروازه بان منتظر یک فرصت مناسب باشید.
بازی فوتبال دستی
بازی فوتبال دستی

جمع بندی

تکنیک های حمله، گل زنی و دفاع در فوتبال دستی از مواردی است که یک بازیکن حرفه ای در فوتبال دستی باید آنها را بداند و رعایت کردن آنها به منزله ی برد در بازی است، همچنین شما میتوانید برای خرید فوتبال دستی به فروشگاه فراز اسپرت مراجعه کرده و از محصولات بازدید کنید.