امروزه افراد، بیشتر به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت میدهند و تمایل دارند به وزن دلخواه خود برسند از این رو در این مقاله سعی داریم شما را با دستگاه هایی آشنا کنیم که تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند. شما میتوانید تمرین های خود با این دستگاه ها را در باشگاه نزدیک محل سکونت خود انجام دهید یا در صورت امکان این لوازم ورزشی را تهیه فرمایید.

تردمیل:

اولین دستگاهی که تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد تردمیل است. این دستگاه فعالیت های روزمره زندگی یعنی دویدن و راه رفتن را شبیه سازی میکند و از همین طریق میتواند منجر به بالا رفتن سوخت و ساز بدن و کالری سوزی شود. اگر تمایل دارید ورزش کنید و وزن خود را کاهش دهید این دستگاه را فراموش نکنید. تمرین شما باید به گونه ای باشد که سرعت خود را روی تردمیل کنترل کنید اما نباید تمرین خیلی هم راحت باشد. برخی تردمیل ها دارای تنظیم تغییر شیب هستند که به شما این امکان را میدهند که بدون نیاز به حرکت سریع تر یا حرکت به سمت بالا حرکت کنید و یک پیاده روی کامل و عالی را انجام دهید.

دوچرخه ثابت:

امروزه تکنولوژی آن قدر سریع پیش میرود که همواره به شما این امکان را میدهد با گزینه های مختلفی برای رسیدن به هدف خود روبرو باشید ، شما میتوانید دستگاه های ورزشی مختلفی را برای رسیدن به وزن دلخواه خود انتخاب کنید و تمرین های متفاوتی را انجام دهید. دوچرخه ثابت یکی دیگر از این دستگاه هاست . شما میتوانید با سرعتی بالا یا متوسط با این دستگاه کار کنید. دوچرخه های ثابت fan دارای دسته های متحرک هستند که باعث میشوند نیم تنه بالایی شما را نیز مانند پدال درگیر کند.

و چون شدت دستگاه را شما با حرکات بدن خود تحت کنترل دارید این دوچرخه ها برای آموزش فواصل فشاری مناسبند. اما دوچرخه های ثابت سنتی این گونه نیستند.

تردمیل منحنی بدون موتور:

این دستگاه با تردمیل معمولی تفاوت دارد و در واقع یک منحنی غیر موتوری میباشد. سرعت آن بر اساس سرعت و ریتم حرکت شما تعیین میشود و یک دستگاه خود کار است بنابراین باید نیروی بیشتری برای کار با این دستگاه صرف کنید. هنگامی که شما نیروی بیشتری صرف میکنید کالری بیشتری میسوزانید. طراحی منحنی این دستگاه سبب شده تا نسبت به فضای باز تاثیر کمتری روی مفاصل بگذارد و برای شکم و استخوان همسترینگ موثرتر باشد.

دستگاه ورزشی الپتیکال:

با این دستگاه شما میتوانید با تمرینی منظم به تدریج چربی سوزی کنید. شما میتوانید سریع و راحت با این دستگاه تحرک داشته باشید و به هدف خود برسید. در اکثر ورزشگاه ها این دستگاه های الپتیکال موجودند و انواع پیشرفته و لمسی آن ها نیز به بازار عرضه شده است.

دستگاه ورزشی لترال ترینر:

لترال ترینر هم مانند یک ماشین الپتیکال است با این تفاوت که در آن پاهای خود را به سمت جلو و عقب حرکت می دهید. از آنجایی که دستگاههای قلب و عروق به طور معمول یک حرکت رو به جلو و عقب را تسریع می کنند، تمرکز خود را با شدت حرکات ادامه دهید، به این ترتیب شما کالری اضافی می سوزانید. به علاوه، به احتمال زیاد شما می توانید ماهیچه ها را به روش جدیدی هدف قرار دهید و تقویت کنید.