همواره افرادی هستند که برای تناسب اندام و کاهش یا افزایش وزن، رژیم غذایی بخصوصی را دنبال میکنند. این روزها بیشتر افراد تمایل دارند وزن خود را کاهش بدهند و از خوردن برخی مواد غذایی پرهیز میکنند اما در این میان دشواری هایی وجود دارد برای مثال در مواقعی که شما به رستوران می روید یا بیرون از خانه غذا می خورید یا هنگامی که مهمان دارید ، کنترل رژیم دشوار تر میشود.

اگر به غذا خوردن در بیرون از خانه تمایل دارید، برای جلوگیری از وسوسه ها راهکارهایی وجود دارد که شما با دانستن آن ها می توانید کنترل را به دست بگیرید.

امروزه در شهر ها رستوران های متنوع و فراوانی وجود دارند اگر شما هم در جایی زندگی میکنید که به رستوران های مختلف دسترسی دارید، رستورانی را برای غذا خوردن انتخاب کنید که غذاهای کم کربوهیدرات بیشتری داشته باشد مثلا رستوران هایی که غذاهای چینی، تایلندی و یا ژاپنی ارائه میدهند مناسب تر هستند.

البته سعی کنید مقدار کمی برنج و رشته فرنگی میل کنید. از موارد دیگری که باید به آن توجه کنید، سس میباشد حتما حواستان به نشاسته ی ذرت یا شکر موجود در سس باشد و سعی کنید خیلی کم سس به همراه غذایتان مصرف کنید.

در رستوران های ایتالیایی اغلب میز را با نان، ماکارونی و سس شکرین مارینا پر میکنند، در صورت امکان از آن ها بخواهید که این کار را انجام ندهند.

در مورد ترکیبات غذا ها سوال بپرسید و ببینید غذایی که میخواهید میل کنید با شکر درست میشود یا خیر؟

پیشنهاد میشود قبل از اینکه به رستوران بروید با آن ها تماس بگیرید و بپرسید برای کسانی که نمیتوانند شکر، آرد سفید، آرد یا نشاسته مصرف کنند چه غذاهایی دارند. از آن ها بخواهید غذای شما را بدون شکر و آرد سفید درست کنند.

مرتب به خود یادآوری کنید که باید متمرکز باشید و رژیم خود را فراموش نکنید.

سعی کنید قبل از رفتن به رستوران کمی تخم مرغ آب پز یا پنیر بخورید یا اینکه میتوانید برای پیش غذا سبزیجات پخته یا سبزی خام با زیتون سفارش دهید تا کمی اشتهای شما را کاهش دهد.

قبل از غذا خوردن چند لیوان آب بنوشید تا زودتر سیر شوید.

دقت کنید تا حد امکان برنج، ماکارونی، سیب زمینی و انواع لوبیا را میل نکنید زیرا که این ها غذاهای پرکربوهیدرات هستند به جای این ها میتوانید بشقاب سبزیجات سفارش دهید.

درخواست کنید که سس را جدا از غذا تحویل دهند تا به اندازه ای که میخواهید میل کنید.

میتوانید برای کم کردن اشتها سوپ میل کنید. سوپ گوشت، سوپ سبزیجات و … همگی لذیذ و خوشمره هستند و راهکار مناسبی برای کاهش اشتها میباشند.

اگر قصد دارید دسر میل کنید خود را با غذا سیر نکنید . دقت کنید که پرس های رستوران اکثرا زیاد هستند و نیازی نیست که تمام غذایتان را میل کنید به جای این کار ظروف یکبار مصرف بگیرید و باقی مانده غذای خود را  به خانه بیاورید و روز بعد میل کنید.

تسلیم نشوید و برای سلامتی و خواسته های خود تلاش و مقاومت کنید.

برای دانستن اطلاعات بیشتر و انواع رژیم های غذایی کلیک کنید.