همواره در جهان افراد زیادی به انجام تمرینات ورزشی علاقه مندند و بخشی از زمان خود را به تمرینات روزانه و حرکات ورزشی اختصاص میدهند.امروزه اهمیت ورزش کردن و تاثیر آن بر سلامتی  جسمی و روحی بدن بر کسی پوشیده نیست. در این مقاله سعی داریم  تا شما را بیشتر با فواید ورزش آشنا سازیم. در ادامه راهکارها و فواید ورزش در خانه را ارائه خواهیم کرد:

مسابقات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا زنجان به صورت آنلاین برگزار می شود -  ایرنا

علاوه بر اهمیت تمرینات ورزشی در حفظ سلامت جسمی و روحی افراد، همچنین میتواند در حفظ تناسب اندام تاثیر چشمگیری داشته باشد.

شما میتوانید در کنارانجام کارهای روزانه، بخش کمی از زمان خود را به انجام ورزش هایی مانند پیاده روی، حرکات کششی و یا نرمش های ساده حتی در خانه اختصاص دهید. با توجه به تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان ورزش موجب ازاد شدن هورمونی به نام اندورفین شده که موجب افزایش احساس شادی و نشاط در طول روز میشود.

از فواید و تاثیرات چشمگیر ورزش میتوان به تقویت فعالیت نورون های مغزی/کاهش و تنظیم فشارخون/افزایش استحکام توده استخونی/کاهش ابتلا به دیابت نوع دو وهمچنین انواع سرطان ها اشاره کرد.

معرفی انواع ورزش در خانه برای حفظ سلامتی و تناسب اندام | خبرگزاری بین  المللی شفقنا

با توجه به شرایط پیش آمده در جامعه و شیوع ویروس کرونا که باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل و همچنین باشگاه های ورزشی شده است ، این امر نباید موجب کاهش فعالیت های ورزشی شود درنتیجه بهتر است خانه ی خود را به باشگاهی هر چند کوچک تبدیل کنیم.

ورزش در خانه ما، میتواند با مبتدی ترین وسایل یا حتی با کمک گیری از وسایل خانه انجام شود که همین مقدار اندک هم حتی میتواند تاثیر زیادی در حفظ سلامت و بهداشت روانی افراد به خصوص بانوان در این شرایط حاکم بر جامعه داشته باشد.

فواید و مزایای ورزش در خانه:

1-صرفه جویی در وقت

2-صرفه جویی درپول و هزینه

3- امکان بهداشت بیشتر

4-وجود تمرکز لازم

5- انواع بیشتر ورزش

6-راحتی بیشتر در خانه

7-بالارفتن میزان ورزش های خانوادگی

1-صرفه جویی در وقت

برای ورزش کردن در خانه نیاز به هیچ رفت و آمدی ندارید و علاوه بر آن زمانی را صرف آماده شدن ولباس پوشیدن نمی کنید.

2-صرفه جویی در پول

برای رفتن و عضو شدن در باشگاه باید حتما هزینه پرداخت کرد.میتوان با هزینه کمتر وسایل مورد نیاز را خریداری کرد تا هر زمان از روز که تمایل داشتید به انجام تمرینات ورزشی بپردازید.

10 کلید اساسی برای صرفه جویی در پول از زبان ثروتمندترین فرد جهان

3-امکان بهداشت بیشتر

با توجه به این که باشگاه یک مکان عمومی است هرچند که تمیز و ضدعفونی شود باز هم به اندازه خانه بهداشتی وعاری از میکروب نمی باشد.

4-وجود تمرکز لازم

در خانه آرامش بیشتری وجود دارد و هیچ گونه صدای بلند یا صحبت کردن شما را مورد آزار قرارنمیدهد، باعث می شود روی تمرین های خود تمرکز کافی داشته باشید.

چگونه تمرکز کنیم؟ / بهترین راه‌ها برای افزایش تمرکز

5-انواع بیشتر ورزش

افراد در خانه میتوانند با استفاده از نرم افراز های ورزشی مختلف یا گرفتن معلم های خصوصی بصورت انلاین  در این شرایط اپیدمی تمرینات خود را بصورت حرفه ای یا نیمه حرفه ای دنبال و پیگیری کنند. افزون بر این موارد میتوان با استفاده از کلیپ های آموزشی موجود در فضای مجازی بسیاری از حرکات و نرمش ها را آموزش دید و بکار برد.

6-راحتی بیشتر در خانه

محیط خانه یکی از راحت ترین مکان ها برای ورزش کردن است ومی توانید با هرلباس راحتی که دوست دارید ورزش کنید و احساس خوبی داشته باشید.

7-بالا رفتن میزان ورزش های خانگی

با ورزش کردن منظم در خانه می توانید اعضای خانواده را به این کاردعوت کنید .آنها با دیدن تغییرات مثبت در شما بر سر ذوق آمده و شروع به ورزش در خانه می کنند .