یکی از قدیمی ترین سنت ها و عقاید هندوها و بودایی ها، ورزش یوگاست. این واژه از کلمه سانسکریت که به معنی اتحاد است گرفته شده است.

این ورزش موجب هماهنگی و یکپارچگی بین تفکر،منطق،استدلال و تقویت جسم می شود.به طور کلی هر فردی با شنیدن اسم یوگا تصور رسیدن به آرامش در ذهنش نقش میبندد.

چرا باید همین امروز یوگا را شروع کنید؟+ فواید ورزش یوگا - مجله فیت شیپ

یوگا باعث می شود که بین تن و روح وحتی نیروهای مثبت و منفی وجودی انسان،اتحادی غیر قابل تصور به وجود آید.

برای رسیدن به این هماهنگی و یکپارچگی، تمرینات و وضعیت هایی طراحی شده است که به (آسانا) معروف هستند.در واقع (آسانا) به حالت ها و موقعیت هایی که روح و جسم در آرامش کامل قرار می گیرند گفته می شود.

آسانا به دلیل ایجاد کشش های ماهیچه ای، ماساژ اندام ها و غددهای داخلی بدن، همچنین برقراری هماهنگی بین اندام ها و سیستم عصبی بدن، موجب سلامتی و دفع بسیاری از بیماری ها می شود.

بسیاری از افراد به دلایل مختلف نمی توانند به کلاس های یوگا بروند .اما یوگا جزء آن دسته از ورزش هایی است که به راحتی می توان در منزل انجام داد.به همین دلیل در این مقاله قصد داریم شما را با چند حرکت راحت و ساده یوگا آشنا  کنیم.

برای انجام یوگا در خانه باید یک محیط آرام برای خودتان انتخاب کنید ، همچنین مقداری بدن خود را گرم کنید و با انجام تمرینات روزانه و منظم، انرژی و روحیه ای سرشار از شادی و امید به دست آورید.

1-حرکت درخت یوگا چیست؟

8 حالت یوگا که تمام زنان باید انجام دهند! - راهکار هایی برای زندگی آرامتر

برای انجام این حرکت باید بایستید پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، کمر خود را صاف نگه دارید، کف دست ها را بالای  سربه یکدیگر بچسبانید، یک پا را بالا آورده و کف آن را به کنار زانو بچسبانید.

2-حرکت پروانه چیست؟

حرکات یوگا سلام خورشید | یوگا در خانه - تره بار اینترنتی سبزی من

در ابتدا روی زمین بنشینید و سعی کنید کف پاهایتان را به هم بچسبانید، سپس با دست هایتان مچ های پایتان را بگیرید،زانو ها را با فشار دادن آرنج ها تا جایی که می توانید به زمین نزدیک کنید.ستون فقرات خود را بکشید و کمر خود را  کاملا صاف نگه دارید.

3-حرکت گربه در یوگا

تمرین هایی برای پیشگیری تسکین کمردرد :: ایجیگا

در این حرکت باید به حالت چهار دست و پا قرار گیرید.دست ها و زانو ها را به اندازه عرض شانه باز کنید .مانند گربه نفس خود را بیرون دهید و پشت و کمر خود را کاملا رو به پایین ببرید.سپس ستون فقرات خود را گرد کنید و سر خود را به سمت پایین ببرید وعمل دم را انجام دهید.

برای بازدم دوباره پشت وکمر خود را رو به پایین ببرید .این حرکت را 5 تا 10 مرتبه تکرار کنید.

4-حرکت سگ رو به پایین یوگا

حرکات یوگا - حرکت سگ با صورت پایین ( Downward Facing Dog )

در این حرکت دست ها و پا ها را روی زمین قرار دهید.دست ها و پا ها را بکشید و باسن را کامل ابالا ببرید ،عضلات شکم را به سمت پشت و ستون فقرات بکشید و پاشنه پا را به زمین برسانید، سعی کنید کمرتان را صاف نگه دارید.

5-حرکت پلانک پهلو چیست؟

آموزش حرکت پلانک پهلو - پکیج های ورزشی - دریافت برنامه ورزشی | فیت ترین

برای انجام دادن این حرکت باید ابتدا به پهلو دراز بکشید و سپس وزن خود را روی یک دست و هر دو پا قرار دهید. دست مخالف را به سمت بالا بکشید و تا جایی که امکان دارد سعی کنید باسن ،شکم و پهلوها را منقبض کنید.

تا 20 شماره در این حالت باقی بمانید وسپس برای طرف دیگر بدن نیز این حرکت را ادامه دهید.

ويكى 5040 | 5 حرکت یوگا برای تقویت ماهیچه های پا

برای انجام حرکت های یوگا سعی کنید تمرینات ذکر شده را به طور صحیح ودقیق انجام دهید.

مطالب گفته شده در این متن می تواند به شما کمک کند تا با انجام چند تمرین ساده در خانه به آرامش روحی و روانی برسید و همچنین سلامتی خود را تا حد زیادی تضمین کنید.