همان طور که می دانید بسیاری از افراد با ورزش کردن به وزن ایده آل خود می رسند اما همچنان از داشتن چربی های شکم رنج می برند ، و دوست دارند شکمی تخت و بدون چربی داشته باشند .

در این مقاله ما برای شما چند نمونه ورزش مخصوص لاغری شکم آورده ایم، ورزش هایی که تمام عضلات شکم  را در گیر می کند .عضلات شکم تا بالای کمر،پایین باسن و جلوی ران ها ادامه دارد، فقط کافی ست برای این کار وقت و انرژی بگذارید تا بتوانید در یک هفته تاثیر مثبتی بر روی خود داشته باشید .

 

کدام ورزش ها موجب لاغری شکم می شوند؟

به عنوان یک اصل هنگامی که از عضلات اصلی خود کار بیشتری بکشید، می توانید سریع تر خوش اندام شوید. پیلاتس و یوگا از انواع ورزش هایی هستند که روی عضلات اصلی تمرکز دارند . همچنین می توانید از ورزش های هوازی لاغری با تردمیل استفاده کنید .

 

انواع ورزش های لاغری شکم و پهلو:

 

حرکت پل معکوس:

این حرکت به باریک شدن کمرکمک می کند برای انجام آن باید به پشت دراز بکشید و زانوی چپ خود را خم کنید، کف پا را صاف روی زمین قرار دهید و پای راست را به طرف سقف بالا ببرید سپس دست چپ را صاف کنید و به طرف بالا بیاورید و دست راست را پایین و در کنار خود قرار دهید در ادامه بدون حرکت دادن باسن و شانه ، پایی که بالا است را به سمت راست و دستی که بالا است را به سمت چپ باز کنید، روی عضلات شکم تمرکز کنید و دست و پای خود را به حالت قبل برگردانید .

این تمرین را 10 مرتبه انجام دهید، سپس جهت ها را عوض کنید و دوباره امتحان کنید .

 

رساندن پا به پایین شکم :

به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوها را به حالت 90 درجه بالا بیاورید، سپس دست ها را پشت سر قرار دهید و شکم را منقبض کنید، زانو باید دقیقا بالای باسن قرار بگیرد .شانه ها را بلند کنید و بالا بیاورید ،نفس خود را 3 تا 5 ثانیه نگه دارید و سپس آن را بیرون دهید و پاها را به زاویه 45 درجه ببرید، این حالت را بین 5 تا 45 ثانیه نگه دارید و شکم خود را فشرده کنید .

دو ست ودر هر ست 10-15 مرتبه این تمرین را انجام دهید .

 

لگد به سمت عقب:

به صورت چهار دست و پا قراربگیرید و شکم خود را در حالی که منقبض کردید به طرف ستون فقرات بکشید و در همین حال زانوها را کمی از زمین بالاتر ببرید .زانوی سمت راست را نزدیک صورت خود بیاورید و سپس با پای راست به طرف عقب لگد بزنید و باسن خود را منقبض کنید .

10 مرتبه این حرکت را انجام دهید و سپس جای پاها را عوض کنید .

 

کرانچ پای پیش رفته:

به پشت بخوابید و زانو ها را خم کنید، یک دمبل سبک را میان دو پای خود نگه دارید و کف دو دست را روی زمین و زیر نشیمنگاه خود قرار دهید . عضلات پایین شکم خود را منقبض کنید و از آنها برای قرار دادن زانو در مقابل سینه ودر حالی که باسن ،سر و شانه را به آرامی بالا می آورید استفاده کنید سپس به حالت اول بر گردید.

این تمرین را 15 مرتبه و 3 -4 بار در هفته انجام دهید .

 

حالت ترازو:

این حرکت بسیار مفید است و علاوه بر تقویت عضلات اصلی بدن بازوها و لگن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

روی زمین راحت بنشینید و پاها را ضربدری روی هم قرار دهید ،سپس دست ها را در کنار باسن بگذارید و دست ها به سمت زمین فشار دهید و کل بدن را با کمک آنها از روی زمین بلند کنید .به اندازه 3 بار نفس کشیدن حالت خود را حفظ کنید و دوباره روی زمین بر گردید . اگر نتوانستید کل بدن را از روی زمین بلند کنید پاهای خود را روی زمین نگه دارید و فقط باسن را از زمین بلند کنید .

3 مرتبه این حرکت را انجام دهید .

 

حالت V :

دراین حالت بنشینید و زانو های خود را خم کنید و کف پاها را روی زمین قرار دهید .

با دو دست خود زیر ران هایتان را نگه دارید، خود را به عقب بکشید و پاها را بالا بیاورید تا زمانی که پایین پا به موازات زمین در آید . دست ها را رها کنید و به طرف نوک انگشتان پا بکشید ، به اندازه 8 بار نفس کشیدن این حالت را حفظ کنید و سپس رها کنید .

می توانید 3 مرتبه این تمرین را انجام دهید.

 

اسکات وزن بدن:

بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید ،زانوها را آرام خم کنید و دست را به صورت ضربدری روی سینه قرار دهید ، به طرف پایین به حالت نشسته بروید و وزن خود را به پاها انتقال دهید . باید زانوها درست بالای انگشتان پا قرار بگیرند و کمی در این حالت بمانید و سپس به حالت اول بر گردید .

5 مرتبه و در هر مرتبه 5 بار این تمرین را تکرار کنید .

مشاهده انواع بازی و سرگرمی

شیرجه قو:

در این حرکت بر روی شکم دراز بکشید، دست های خود را به طرف بالای سر بکشید و انگشتانتان را باز کنید ، سپس بازو ها و پاها را 15 سانتی متر از زمین فاصله دهید و بعد دست ها را به شکل حلقه به طرف پشت خود ببرید . نفس خود را بیرون دهید و انگشتان دست را به طرف یکدیگر ببرید طوری که کف دست ها روبروی هم قرار بگیرند . تا یک شماره نگه دارید و سپس دست ها را به حالت عادی برگردانید و کمی استراحت کنید .

این تمرین را 6تا8 مرتبه تکرار کنید .

 

حرکت برف پاک کن:

به پشت دراز بکشید و زانوها را به حالت 90 درجه خم کنید، دست ها را به دو طرف خود دراز کنید ، پشت شانه های خود را به سطحی که روی آن دراز کشیده اید فشار دهید .

به آرامی شانه ها را از گوش ها دور کنید و نفس خود را حبس کنید سپس خیلی آرام زانوها را به سمت راست ببرید ، سپس نفس خودرا بیرون دهید و آرام به حالت اول بر گردید، این تمرین را روی پای چپ نیز تکرار کنید .

5 تا 8 مرتبه این حرکت را تکرار کنید .

برای دیدن محصولات ما اینجا کلیک کنید

انواع فوتبال دستی و میز پینگ پنگ