با توجه به همه گیری ویروس کرونا و سرعت انتقال این بیماری بهتر است افراد جامعه ایام تعطیل را در خانه و کنار خانواده بمانند تا منجر به انتشار بیشتر این ویروس نگردند. عده ای در انتظار تعطیلات هستند تا کمی در خانه بمانند و کارهای نظافت خانه را انجام دهند. اما به جز خانه تکانی بهتر است برای بهبود سلامت جسم و روح خود هم کاری انجام دهید. در ادامه راهکارهایی برای گذراندن تعطیلات در خانه ارائه خواهیم کرد:

فعالیت های ورزشی:

چه چیزی بهتر از ورزش کردن؟ ایام نوروز فرصت مناسبی برای انجام ورزش مورد علاقه شما و ورزش های روزانه جهت بهبود شرایط جسمی بدن است. اگر جزء افرادی هستید که پس از مدتی ورزش را کنار میگذارید بهتر است که بدانید این فعالیت هم مانند کارهای دیگر در ابتدا سخت به نظر میرسد و ممکن است با بدن درد همراه باشد ولی با تکرار پس از مدتی به عادت تبدیل میشود. همه افراد در هر سنی باید ورزش کنند بدن هم به استراحت نیاز دارد و باید قبل از هرچیزی به فکر سلامت و تقویت بدن خود باشید. میتوانید برای خود در خانه وسایل ورزشی و بازی را تهیه کنید، هم بازی کنید و هم ورزش برای مثال با تهیه فوتبال دستی، میز پینگ پنگ خانگی و …. اوقات خوشی را در کنار دوستان و نزدیکان خود داشته باشید. برای مشاهده سرگرمی ها و بازی های خانگی اینجا کلیک کنید.

قطع فعالیت های کاری:

اگر شغل شما به گونه ای است که حتی وقتی به منزل میروید درگیر کار هستید ، درصورتی که مدیر یا کارآفرین نیستید و میتوانید کار خود را بعد از تعطیلات انجام دهید ایام  نوروز را کار نکنید و پیام ها و ایمیل های کاری خود را بعد از تعطیلات چک کنید. به مغز و فکر خود استراحتی بدهید تا بتوانید بعد از تعطیلات نوروز با انرژی و روحیه ای مضاعف کار خود را شروع کنید.

خواب کافی:

تاثیر خواب روی سلامت و انرژی بدن را نمیتوان نادیده گرفت. خواب کم یا بی موقع آسیب های زیادی را به سلامتی وارد میکند. بهتر است به جای خوابیدن روی مبل، جلوی تلویزیون و جاهای شلوغ در فضایی آرام و کم نور (اتاق خواب) استراحت کنید.

یادگیری مهارتی جدید:

پژوهش ها نشان میدهند یادگیری یک مهارت جدید سبب تقویت مغز میگردند . این مهارت ها میتوانند یادگیری یک زبان خارجی ، یک موسیقی، طراحی و یا هر آموزشی مرتبط با علاقه و استعداد شما باشند. پیشرفت های روز افزون تکنولوژی به شما این امکان را میدهند بدون اینکه نیاز داشته باشید از خانه خارج شوید هر مهارتی را که بخواهید آموزش ببینید. وجود اپلیکیشن های مختلف، سایت های آموزشی، ویدئو ها و … همگی دسترسی را برای کاربران آسان کرده اند.

خواندن کتاب:

این تعطیلات فرصت مناسبی برای مطالعه است. آمار مطالعه و کتاب خوانی در کشور ما همیشه پایین است و این مسئله ای به شدت نگران کننده است. این ایام بهترین زمان برای شروع این کار است. نیاز نیست با کتابی سنگین و حجیم شروع کنید میتوانید یک رمان کوتاه بخوانید و کم کم از سبک مورد علاقه خود آگاهی پیدا کنید و در همان زمینه مطالعات بیشتری انجام دهید.

انجام یک کار خاطره انگیز و دیدن فیلم و سریال:

همیشه یادآوری خاطرات شیرین، شادی و خنده را به لبان ما می آورد. برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنید و سعی کنید اوقات خوشی را در کنار خانواده خود بگذرانید. فیلم ها و سریال های زیادی وجود دارند که میتوان مشاهده کرد. مثل پیشنهاد قبل، اگر در این زمینه تازه‌کار هستید یا نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، ابتدا ژانر موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید، به‌مرور زمان، متوجه سلیقه و علاقه‌تان خواهید شد. حتی می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و با تماشای فیلم و سریال های خارجی، به تقویت زبان خود هم کمک کنید.

مرتب کردن فایل های لپ تاپ و گوشی:

در طول سال شاید فرصتی برای مرتب کردن فایل های خود نداشته باشید. عکس ها و فایل های دیجیتالی قدیمی خود را بررسی کنید هم از خاطرات خود یادی کنید و هم موارد غیر ضروری را حذف کنید. عکس های دلخواه خود را گلچین کنید و با چاپ آن های برای خود آلبوم درست کنید.

آشپزی:

اگر غذا یا خوراکی مد نظر دارید به آشپزخانه بروید غذاهای مورد علاقه خود و خانواده را درست کنید ، در کنار خانواده از آن ها لذت ببرید. این روزها فرصت خوبی است تا هنرهای خود را رو کنید. کتاب‌های آشپزی، برنامه‌های تلویزیونی، وب‌سایت‌های غذایی و صفحه‌های مجازی متعددی وجود دارند که دستور آشپزی غذاهای متنوع برای هر سلیقه‌ای را آموزش می‌دهند.