یکی از پرسش های متداول درباره این ورزش، ارتباط آن با کاهش وزن است. اکثر افرادی که این ورزش را شروع  میکنند بعد از دو یا سه ماه تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده میکنند. تمرکز این ورزش روی قسمت های میانی بدن است و این موضوع سبب میشود اندام ها و قسمت های دیگر بدن در تنش قرار بگیرند تا خود را با قسمت میانی همراه سازند. اگر به مقدار کافی به عضلات فشار وارد شود شروع به سوزاندن چربی ها و بالا بردن سوخت و ساز بدن میکنند.

برای دستیابی به یک نتیجه دلخواه بهتر است همزمان با این رشته ورزشی، ورزش دیگری مانند یوگا یا پیلاتس را انجام داد، زیرا به علت تاثیرگذاری بالای این ورزش ممکن است عضلات بدن سفت شوند.

در ادامه مزایای TRX را شرح خواهیم داد:

همانطور که بیان شد TRX چربی سوزی بالایی دارد و به طور میانگین میتوان گفت در هنگام انجام TRX در هر 50 دقیقه 1600 کالری از دست میرود.

مزیت دیگر این روش، قابل اجرا بودن برای سنین مختلف است، به افراد  مسن این امکان را میدهد که با توجه به ظرفیت و توان خود ورزش کنند.

این رشته، وسایل و تجهیزات زیادی ندارد و کش مخصوص آن به راحتی در هر مکانی قابل نصب است.

این ورزش با هماهنگ کردن عضلات و اعصاب موجب تقویت تعادل ذهنی و فیزیکی میشود. همزمانی حرکات و تمرینات سبب میشود در هر حرکت کل بدن درگیر شود به طوری که عضلات اصلی و جانبی همگی به حرکت در می آیند.

برای ورزشکاران رشته های تخصصی میتوان به صورت حرفه ای تر تمرینات TRX را دنبال کرد. امکان استفاده از این تمرینات برای عموم مردم حتی معلولین جسمی را دارد و حتی امروزه برای اصلاح بعضی عضلات که فقر حرکتی دارند مورد استفاده قرار میگیرد.

از سایر مزایای آن میتوان به بهبود، تعادل، چابکی، استقامت و انعطاف پذیری بدن اشاره کرد. لازم به ذکر است که این تمرینات مورد تایید سازمان های استاندارد پزشکی و FDA ایالات متحده میباشد.

مضرات و آسیب های احتمالی TRX:

اگر شما قصد دارید ورزش TRX را انجام دهید به چند نکته باید توجه داشته باشید:

اگر مدت طولانی است که ورزش نکرده اید و بدن شما انعطاف پذیری لازم را ندارد قبل از شروع TRX بهتر است تمرینات ورزشی سبک تر را انجام دهید و بعد از مدتی به سراغ TRX بروید.

برای شروع بهتر است مربی حرفه ای داشته باشید تا نحوه صحیح استفاده از تجهیزات TRX را یاد بگیرید و با انجام حرکات اشتباه منجر به آسیب فیزیکی به خود نگردید.

%D