امروزه افراد، بیشتر به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت میدهند و تمایل دارند به وزن دلخواه خود برسند از این رو در این مقاله سعی داریم شما را با دستگاه هایی آشنا کنیم که تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند. شما میتوانید تمرین های خود با این دستگاه ها را در باشگاه نزدیک محل سکونت خود انجام دهید یا در صورت امکان این لوازم ورزشی را تهیه فرمایید.

ماشین اسکی:

ماشین اسکی دستگاهی است که میتوانید کالری سوزی بالایی را با آن تجربه کنید. این دستگاه در اکثر ورزشگاه ها موجود است و تاثیر زیادی بر عضلات بزرگ میگذارد. این دستگاه کاربرد بالایی دارد و زمان زیادی است که مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع شبیه ماشین اسکی با جهت عمودی است. در هنگام کارکردن با این وسیله هدف این است که همزمان کابل های دستگاه را به سمت پایین بکشید، همانطور که از قطب های اسکی استفاده می کنید.ماشین اسکی، پاها، بازوها و مرکز بدن را درگیر می کند.

تردمیل نوردیک:

این وسیله شما را به چالش میکشد. دستگاهی هوازی است که بسیار مناسب راه رفتن با قدرت است. کلید موفقیت و چالش برانگیز این تردمیل ها شیب تند است، در واقع با شبیه سازی صعود تپه در بیشترین میزان شیب نسبت به شیبی که در اکثر تردمیل ها ارائه می دهند، منجر به افزایش ضربان قلب، کالری سوزی بالا و ساخت عضلات پا به گونه ای حیرت انگیز میشود.

دوچرخه سواری گروهی:

شما در اکثر باشگاه دوچرخه ثابت را در میان وسایل ورزشی مشاهده میکنید. اغلب دارای شکل ها و مدل های متنوعی هستند اگر دوچرخه ثابت گروهی را مشاهده کردید حتما برای تمرین آن را انتخاب کنید زیرا این دوچرخه ها دارای قابلیت تنظیم صندلی، ارتفاع و جلو عقب بودن صندلی را دارند که به شما این امکان را میدهند تا متناسب با خود تنظیمات را انجام دهید که بسیار موثر و مهم در کاهش وزن است.

دستگاه ورزشی روئینگ:

ممکن است تصور کنید این دستگاه فقط بر روی بازو ها کار میکند این دستگاه بیش از 80 درصد از توده عضلانی شما را درگیر می کند، بدن را از طریق محدوده دینامیکی به حرکت وا می دارد. در نتیجه با گسترش حجم کار در سراسر بدن، شما قادر به کار با شدت بالاتر و یا طولانی تر هستید. در هر صورت، شما فقط کالری بیشتری را به تمرین خود اضافه می کنید. این وسیله با طراحی ارگونومیک دسته، صندلی راحت و کاربری آسان به شما این امکان را میدهد که به راحتی و با مدت و شدت بیشتری به تمرین ادامه دهید. رمز کالری سوزی و موفقیت در کاهش وزن هم همین است.

دستگاه پله ای:

این وسیله یک پله برقی سریع را شبیه سازی میکند. این وسیله از سخت ترین دستگاه های ورزش هوازی است. همانند تردمیلی است که پله دارد. این تمرین اساسا بالا رفتن از پله ها است و شما مجبور هستید بیشتر وزن خود را حمل کنید. شما باید پا را از یک پله برداشته و به پله بعدی برسید. این حرکت اضافی که انجام می دهید، کالری بیشتری را می سوزاند. یکی از دلایلی که این دستگاه برای کاهش وزن بسیار موثر است پتانسیل سوختن کالری است در واقع شما در مقابل گرانش کار می کنید.